„Reclama este sufletul comertului” se aplica si in online

17

Aprilie 2013 scris de Admin in Comunitate, Ulise.ro

Vrei sa iti faci un site, ai deja o idee despre cum vrei sa arate, ai estimat un buget si cauti specialistii web care sa te ajute.

Cu ce ar trebui sa incepi si, mai ales, cum anume trebuie sa-ti prezinti proiectul astfel incat acestia sa inteleaga exact de ce ai nevoie si sa te ajute sa ajungi la rezultatele dorite? Cele mai bune raspunsuri le vom afla de la specialistii firmelor inscrise in Ulise.ro.

Gabriel Dulan, Managing Partner la
End Soft Design
, considera ca este important ca orice client sa fie consiliat in prealabil, consultantul sa ii prezinte diferite functionalitati si impreuna sa ia cea mai buna decizie.

Cel mai important aspect de la care trebuie sa inceapa o astfel de discutie/consiliere este scopul proiectului. In functie de scop se pot alege solutile potrivite… Din perspectiva noastra, clientul final are deja de condus  o afacere si nu are cand  sa aloce prea mult timp studierii domeniul web. Mai important este sa gaseasca o companie web serioasa care sa il consilieze ce trebuie sa faca pentru afacerea lui in mediul online.”

Se pot face website-uri in orice buget

Unul dintre cele mai importante aspecte pentru orice proiect online ramane bugetul. In multe situatii, clientii cu experienta restransa in domeniu stabilesc bugete mici, avand insa nevoie de o serie de functionalitati a caror dezvoltare presupune un volum mare de munca si mult timp, pentru care firmele de web design vin cu estimari diferite.

Iata cum sunt calculate costurile la End Soft Design: „Fiecare functionalitate are nevoie de un timp pentru a fi realizata/implementata (inclusiv conceptiile grafice). Pentru majoritatea functionalitatilor, agentia noastra are in sistemul de Project Management timpi specifici alocati. Pentru functionalitati mai speciale se face de fiecare data o analiza impreuna cu echipa si se stabilesc timpii necesari dezvoltarii ei. Fiecare ora de productie (programare, grafica, marketing) se inmulteste cu pretul pe ora al agentiei (in cazul nostru 30 Euro/ora).”

Pentru clientii cu bugete mai restranse exista insa solutii, iar alegerea unei platforme potrivite asigura si posibilitati pentru dezvoltarile care vor aparea ulterior. „Sunt companii web care adapteaza diverse template-uri pentru a realiza un website si fac acest lucru cu succes in bugete foarte mici (de cateva sute de euro)…  Important pentru clientul final este sa aleaga platforma potrivita pentru proiectul lui. Joomla, WordPress sau Magento sunt cele mai populare in acest moment dar si cele mai eficiente pentru dezvoltarea unui website.

Daca porneste pe o astfel de platforma cu ceva minimal, ulterior, cand va dori sa se dezvolte va gasi multe companii web in piata care sa le poata continua proiectul astfel incat efortul de promovare si informatia deja introdusa in website sa nu fie afectate. Pe acest tip de platforme se pot dezvolta permanent diverse functionalitati/module astfel incat sa nu fie necesara refacerea website-ului de la zero iar costurile vor fi in general mai mici comparativ cu dezvoltarea pe platforme/cms-uri construite in-house.”

Cum sa construiesti un website de nivel profesional

Pentru cei care isi doresc sa investeasca intr-un concept pe care sa poate dezvolta un proiect complex, End Soft Design are solutii: „End Soft Design creeaza concepte si construieste de la zero template-uri. In acest caz costurile unui website incep de la 1000 Euro si pot urca foarte mult in functie de facilitatile pe care le va oferi website-ul sau de nivelul de complexitate al conceptului. Un website de nivel profesional, personalizat pe client, nu are cum sa fie realizat cu un buget mai mic de 1000 Euro.„

Cat de repede se vad rezultatele

Este firesc ca fiecare proprietar de site-uri care investeste sa fie nerabdator sa vada rezultatele. Probabil ca cele mai frecvente intrebari pe care le primesc specialistii web sunt legate de cat de rapid se pot vedea rezultatele muncii la un website.

Pentru campaniile Adwords, rezultatele apar imediat. Daca acestea sunt facute si de profesionisti certificati Google , ROI-ul va fi mai insemnat. Pentru SEO rezultatele pot aparea de la 3-4 luni la cativa ani in functie de competitia nisei pe care se face promovare. De exemplu, ca sa ajungi pe prima pagina de la Google.ro pe cuvantul „imobiliare”cu un website complet nou poate dura chiar si 2-3 ani (depinde de strategie). Pentru o nisa gen ”fier vechi” unde nu este o competitie mare poate dura doar cateva luni.

Campaniile de Social Media urmaresc mai mult cresterea notorietatii brandului si nu neaparat rezultate directe/palpabile. Dar si acestea, in timp, pot avea o influenta interesanta asupra vanzarilor (depind destul de mult si de domeniul in care activeaza clientul). In functie de strategia aleasa culegem si rezultatele. De multe ori este bine sa se mearga in paralel cu toate cele 3 strategii mentionate mai sus. Din pacate, de cele mai multe ori, sunt necesare si bugete consistente. „Reclama este sulfletul comertului” se aplica si in online. Cu cat investesti mai mult, culegi mai mult.”

Gaseste firmele de web design de care ai nevoie oricare ar fi site-ul pe care vrei sa-l construiesti. Completeaza o cerere si noi o vom trimite catre firmele de web design care iti vor face oferte.

Sus

Adauga comentariu despre
„Reclama este sufletul comertului” se aplica si in online

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>