SEO Monitor: “Este vitala adaptarea rapida la schimbarile de algoritm ale Google si la cele de comportament de consum in online”

24

Ianuarie 2013 scris de Corina P. in Comunitate, Ulise.ro

Esti in cautarea unor specialisti care sa te ajute la optimizarea pentru motoarele de cautare? Atunci Ulise.ro este locul de unde poti incepe. Si pentru ca alegerea ta sa fie una cat mai simpla, iti facem cunostinta cu echipele companiilor de SEO inscrise. Astfel, poti afla mai multe despre modul de lucru si despre proiectele realizate. Invitatul de astazi este Cosmin Negrescu, CEO al companiei SEO monitor.

Nume: SEO monitor
Domeniu de activitate:  servicii de optimizare pe motoarele de cautare
Cifra de afaceri pentru 2012: 600.000 EUR
Lucreaza pentru proiecte din: Romania
Site: seomonitor.bunt.ro
Contact: +431.424.6229, support@seomonitor.ro

 

trafic.ro: Care ar fi, pe scurt, cele mai importante momente din evolutia companiei?

CN: Momentul care a definit evolutia companiei a fost atunci cand am decis specializarea agentiei Bunt pe servicii de SEO. A fost o decizie indrazneata, avand in vedere ca nu exista nicio agentie similara pe piata, ci toate companiile care ofereau servicii de SEO le ofereau in contextul unor servicii conexe: webdesign & development, Search Engine Marketing etc. S-a dovedit a fi o decizie buna deoarece ne-a pozitionat corect si concret si ne-a sustinut o evolutie rapida pe aceasta nisa.
Alte momente importante au fost, sigur, lansarea tool-ului de monitorizare SEO monitor in 2009 si obtinerea fondului de investitii in 2011 pentru extinderea serviciilor pe pietele internationale.

trafic.ro: Cum arata acum echipa? In ce formula ati inceput si cum a evoluat in timp?

CN: Avem o echipa de 40 de membri, majoritatea fiind specialisti SEO – de la consultanta, pana la strategie, planning si productie. Am inceput cu produsul – tool-ul SEO monitor – care a reprezentat “motorul” agentiei. Am lucrat la realizarea produsului si atunci aveam o echipa mare de productie (SEO). Cu timpul am inceput crearea unei structuri de vanzari si consultanta. Mai tarziu, odata cu cresterea portofoliului, echipa de vanzari s-a divizat intre new business si customer service. Concomitent, am crescut si amploarea si complexitatea departamentului de productie (SEO), definind posturi din ce in ce mai specializate.

trafic.ro : Care sunt criteriile pe care le urmariti atunci cand angajati un membru nou in echipa?

CN: Sigur, depinde de postul pe care il dorim ocupat. Cerintele difera in functie de specializare, dar daca ar fi sa gasesc un numitor comun pentru echipa ar fi: atentia la detaliu, creativitatea si adaptabilitatea. SEO este un domeniu in care schimbarile pot aparea oricand si este vital sa te poti adapta rapid si sa vii cu solutii noi, care sa se potriveasca proiectului si sa aduca rezultate.

trafic.ro: Care sunt aspectele prin care va diferentiati pe piata?

CN: Specializarea pe servicii SEO este unul dintre principalii diferentiatori. Faptul ca ne ocupam exclusiv de promovarea pe motoarele de cautare (Google) ne permite sa alocam resurse extinse pe cercetare, pe dezvoltare si pe gasirea de solutii noi. Sunt aspecte foarte importante, avand in vedere ca in acest domeniu este vitala adaptarea rapida la schimbarile de algoritm ale Google si la cele de comportament de consum in online.

trafic.ro: Urmati un anumit model de dezvoltare a business-ului?

CN: Momentan ne dorim scalarea business-ului la nivel international. Ca si pana acum, motorul companiei va fi tool-ul SEO monitor. Acesta va fi relansat in februarie 2013 sub forma unei aplicatii complete de gestiune si monitorizare a campaniilor de optimizare in Google. Produsul este conceput pentru a deservi un public extins si va beneficia de promovare la nivel international.

“Clientul ar trebui sa ceara rezultate in trafic si conversii, nu neaparat in pozitii in Google pe cuvinte cheie”

trafic.ro: Ce strategii aplicati pentru a mentine o relatie cat mai buna si de durata cu clientii?

CN: Cea mai importanta componenta care guverneaza ADN-ul SEO monitor este focusul pe rezultate.  Pentru noi un client multumit este un client caruia am reusit sa ii atingem atat parametrii tehnici stabiliti, cat si cei de afaceri. Pentru aceasta urmarim intern 2 indicatori: „Health Tehnic”, care ne indica stadiul campaniei raportat la obiectivele tehnice (trafic si pozitii pe cuvinte cheie). Al doilea indicator, „Health Business”, ne ofera o imagine clara asupra rezultatelor pe care le obtine clientul din traficului organic adus prin campania SEO: comenzi, lead-uri sau alte obiective pe care le-am stabilit anterior. Daca acesti indicatori sunt in echilibru noi stim deja nivelul de satisfactie al clientilor.

Separat, demaram proiecte care ne ajuta sa optimizam permanent acesti indicatori. Si pentru ca noi consideram comunicarea foarte importanta, pe langa intalnirile la client, organizam si meetup-uri cu aproximativ 30 clienti in care prezentam proiectele pe care le lansam, rezultatele diverselor actiuni de cercetare pe care le derulam, tips & tricks etc.

trafic.ro: Cum ar arata relatia cu un client ideal? Ce ar trebui sa stie sa ceara si cum ar fi cel mai bine sa faca acest lucru?

CN: Din experienta noastra, relatiile cele mai sanatoase care au adus rezultate au fost cele in care clientul nu a facut micro-management si ne-a lasat libertatea de a ne dezvolta strategia si a urmari rezultatele stabilite. Asta nu inseamna ca nu a fost comunicare, din contra, ne-am aliniat foarte bine directia si obiectivele cu strategia lor de marketing.

Clientul ar trebui sa ceara rezultate in trafic si conversii, nu neaparat in pozitii in Google pe cuvinte cheie. Odata cu aceasta schimbare de paradigma putem sa dezvoltam mult mai usor intelegeri win-win.

trafic.ro : Ne puteti spune care dintre proiectele realizate v-a adus cea mai mare satisfactie si de ce?

CN: Suntem o companie dinamica si fiecare proiect nou pe care il obtinem inseamna o mica realizare pentru echipa si ne aduce mai aproape de obiectivele pe care ni le-am propus. Satisfactia vine dupa ce obtinem rezultatele propuse, dupa ce putem spune ca ne bucuram de notorietate si recunoastere in piata. Anul trecut am obtinut un premiu important – “Agentia anului in e-commerce” in cadrul GPeC. Anul acesta vom lansa noul tool de monitorizare SEO monitor si odata cu el vom incepe extinderea catre piete externe. Speram ca aceste planuri, odata inteplinite, sa ne aduca motive de satisfactie.

rafic.ro: Aveti un sfat pentru clientii care cauta o companie pe Ulise.ro?

CN: Sa urmareasca intotdeauna rezultate clare, masurabile, in termeni de business. Un furnizor de servicii online trebuie sa fie un partener, adica sa isi asume obiective alaturi de clientul lui si sa urmareaca un castig reciproc.

 

.........
Tag-uri » »  » 

Sus

Adauga comentariu despre
SEO Monitor: “Este vitala adaptarea rapida la schimbarile de algoritm ale Google si la cele de comportament de consum in online”

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>