99% dintre vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie. Magazinele online pot afla care sunt cauzele la GPeC 2012

16

Mai 2012 scris de Admin in Comunitate, Evenimente

Magazinele online se mai pot inscrie numai pana pe 18 mai in competitia GPeC 2012 (Gala Premiilor eCommerce). Dupa ce in editiile anterioare organizatorii au adus tehnologii de ultima generatie pentru analizarea magazinelor online (teste de usability, eye-tracking si neuromarketing), in cea de a VII-a editie a Galei, comerciantii vor afla motivele pentru care utilizatorii ies din site-urile lor fara sa finalizeze tranzactia.

“Voice of Customer” este denumirea data de organizatorii GPeC tool-ului folosit pentru a obtine feedback-ul vizitatorilor magazinelor inscrise in competitie.

“Rata de conversie medie in comertul electronic romanesc este de 1%. Acest lucru inseamna ca 99% din vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie. La GPeC 2012 magazinele inscrise in competitie vor putea sa afle care sunt motivele de abandon ale cosului de cumparaturi, dar si gradul de satisfactie al propriilor utilizatori vis-à-vis de site-ul in sine si cum raspunde acesta nevoilor lor”, spune Andrei Radu, fondatorul Galei Premiilor eCommerce.

Pe scurt, magazinele inscrise la GPeC 2012 vor avea la dispozitie un tool pe care il pot implementa in site-urile lor. Instrumentul este neintruziv pentru utilizatori si nu colecteaza informatii confidentiale de la comercianti. Acesta nu face altceva decat sa livreze un sondaj care contine 4 intrebari (4Q) in momentul in care utilizatorii ies din cosul de cumparaturi inchizand browser-ul. De asemenea, modulul de 4 intrebari se aplica si utilizatorilor care au navigat prin site-ul magazinului, dar au ales sa il paraseasca fara sa faca nicio actiune de cumparare.

Tehnica este folosita cu succes de specialistii internationali in optimizarea conversiilor precum Avinash Kaushik.

“Scopul principal al unui magazin online este de a vinde. Dar in majoritatea cazurilor, un site de comert electronic trebuie sa raspunda nevoilor utilizatorilor chiar daca acestea nu sunt comerciale. De exemplu, un internaut poate intra intr-un magazin online pentru a se documenta asupra unui produs, pentru a citi review-urile altor clienti, pentru a cauta informatiile de contact sau, pur si simplu, navigand in site ca si cum s-ar plimba printre rafturile unui magazin clasic. In oricare din situatii, magazinul trebuie sa raspunda nevoilor utilizatorului pentru ca daca face acest lucru, posibilitatea ca utilizatorul sa si converteasca la un anumit moment creste”, explica Andrei Radu.

Potrivit organizatorilor, astfel de survey-uri au fost aplicate de doar cateva magazine online romanesti, iar rezultatele au fost spectaculoase. “In cateva saptamani, fara niciun fel de incentive, magazinele au strans peste 1.000 de raspunsuri care le-au ajutat sa isi identifice problemele si sa le remedieze pentru a-si creste rata de conversie”, spune Andrei Radu. “Orice magazin poate implementa acest tool pentru binele afacerii lui dar noi, in plus, le oferim comerciantilor inscrisi la GPeC 2012 si un benchmark pe industrie – adica le spunem unde se situeaza ca medie in raport cu magazinele de acelasi profil. Evident, fara a nominaliza site-urile concurente”, conchide Radu.

Pentru informatii complete despre acest eveniment si pentru inscriere, viziteaza site-ul Galei la www.gpec.ro.

 *

Gala Premiilor eCommerce 2012 este un eveniment powered by Allegro Group

Sustinut de: Orange Romania, FAN Courier, UIS, Zumzi, Koyos si Euroweb.

Cu sprijinul: Papetarie.ro, CasaDeTraduceri, Tudor Tailor si FotoAnimatie.

Parteneri media: Wall-Street, 9AM, DailyBusiness, Startups.ro, AvocatNet, 2Parale, Kiss FM, LTV.ro, StandOut, FaceBrands, IAB Romania, Elevate, ComunicateDePresa, ShopMania, Trafic.ro, LaptopNews, ComputerBlog.

Bloggeri parteneri: Chinezu.eu; Sorin.Rusi.ro; LiviuTaloi.ro; CristianFilimon.com; Chetroni.com; LigiaAdam.ro; iYli.ro; Clickio.ro; VictorKapra.ro

 

.........
Tag-uri » » 

Sus

Adauga comentariu despre
99% dintre vizitatorii unui magazin online parasesc site-ul fara a face nicio tranzactie. Magazinele online pot afla care sunt cauzele la GPeC 2012

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>