8 pasi pentru a crea bannere online eficiente

27

Septembrie 2011 scris de Admin in Comunitate, How To

Bannerele online sunt  un instrument puternic de marketing si pot constitui una dintre cele mai bune optiuni atunci cand doriti sa va promovati online produsele. In general, succesul unui banner depinde foarte mult de calitatea si unicitatea sa. Iata cateva aspecte importante pe care este bine sa le luati in considerare atunci cand creati bannere pentru campanii online:

Crearea mesajului din banner

Stabilirea mesajului care trebuie transmis despre produsul pe care doriti  sa-l promovati. Cu siguranta ca inainte a incepe procesul de promovare, v-ati informat cu privire la competitie si la ofertele acesteia pentru produsele similare. Identificand mesajele competitiei, puteti dezvolta un diferentiator bun, prin intermediul caruia clientii sa poata identifica mai usor oferta dumneavoastra. Atentie: bannerele sunt afisate pe pagini web care contin deja foarte multa informatie, asa ca mesajul trebuie sa fie suficient de simplu de inteles si interesant pentru vizitatorii siteului respectiv. Bannerele mult prea incarcate, care afiseaza prea multe mesaje, tind sa aiba o rata scazuta de click. Oamenii nu au rabdare sa citeasca mesaje lungi sau complicate.

Crearea textelor pentru banner. Chiar daca sunteti tentati sa descrieti cat mai complet oferta, amintiti-va ca NU trebuie sa comunicati absolut totul despre produsul dumneavoastra prin intermediul bannerului. Rolul textului de pe bannerul online este de fapt sa-l mobilizeze pe potentialul client sa dea un click si sa afle mai multe informatii (pe care i le puneti la dispozitie, desigur, pe site, intr-un landing page). Este foarte importanta, de asemenea, si prezenta pe banner a unui indemn la actiune (call to action). Iata cateva exemple de astfel de mesaje: “inscrie-te acum”, “afla mai mult”, “testeaza gratuit”, “click aici”, “incearca acum”, “convinge-te acum”. Nu uitati niciodata sa-i spuneti clientului ce are de facut pentru a ajunge la produsul dumneavoastra.

- Coordonarea perfecta intre mesajul de pe banner si continutul paginii web la care trimite bannerul. Este important ca mesajul din banner sa se regaseasca in continutul landing-page-ului. In momentul in care apar discrepante intre oferta pe care a vazut-o pe banner si textul din landing-page, clientul va fi dezorientat si sansele sunt mici ca el sa treaca la actiunea pe care o doriti (sa cumpere, sa completeze un formular etc). Uneori este foarte simplu sa rezolvati aceasta problema, pastrand mesajul bannerului si in headline-ul de pe landing-page. Evident, puteti gasi si alte solutii la nivel de continut, pe pagina (subtitluri, call to action etc), astfel incat mesajul sa fie consecvent.

Designul bannerului

- Formatul si dimensiunea bannerului. Vizibilitatea bannerului pe o pagina de internet depinde si de formatul sau, asa ca e foarte important sa alegeti corect latimea si inaltimea. De asemenea, dimensiunea in Kb a bannerului trebuie sa fie in limite rezonabile pentru a nu afecta timpul de incarcare a paginilor. Cele mai utilizate formate pentru bannere sunt: 728×90, 300×250 si 160×600

- Folosirea imaginilor relevante. Nimic nu atrage atentia mai rapid spre un banner decat o imagine interesanta. Imaginea trebuie sa completeze mesajul, nu sa il dubleze la nivel de informatie. Incercati sa dati cat mai multe originalitate bannerului prin folosirea imaginilor, evitand pe cat se poate cliseele si la nivel vizual.

- Folosirea animatiei si a sunetului pentru bannerele online. De multe ori animatia inseamna sanse in plus pentru eficienta bannerului. Atentie insa, nu exagerati si nu incarcati foarte mult animatia. Un numar de 3-5 slide-uri este suficient, iar durata nu ar trebui sa depaseasca 15 secunde pentru ca oamenii nu au rabdare sa urmareasca bannerele prea complicate. Integrarea sunetului in bannerele online publicitare poate ajuta la succesul acestora, insa este recomandat ca initializarea sunetului sa se faca la actiunea utilizatorilor.

- Integrarea brandingului in banner. Atunci cand alageti designul bannerului, luati in considerare si introducerea elementelor de branding. De cele mai multe ori, oamenii au deja o imagine despre brandul dumneavoastra, iar un design prea diferit poate crea confuzie. Asadar alegeti cu atentie culorile, modul de pozitionare a logoului sau a altor elementede design, care sa fie in concordanta la nivel vizual cu imaginea produsului/marcii.

- Ca membru IAB Romania, trafic.ro recomanda Standardele in publicitate online promovate de aceasta asociatie.

Testarea bannerelor

Testati cateva bannere diferite si identificati-l pe cel care functioneaza cel mai bine pentru produsul dumneavoastra. De multe ori, informatiile oferite de teste pot fi surprinzatoare si va ofera cele mai bune indicii despre cum puteti imbunatati rezultatele.

Majoritatea ad serverelor (serverele care directioneaza reclamele online) permite testarea foarte simpla a mai multor variante de bannere pentru campaniile de publicitate.

Daca aveti experienta in dezvoltarea campaniilor de bannere, va invitam sa completati articolul nostru cu sfaturi, idei sau alte  informatii pe care le considerati importante.

Sus

Adauga comentariu despre
8 pasi pentru a crea bannere online eficiente

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>