Bogati sau saraci, aproape toti internautii romani intra zilnic online

26

Ianuarie 2011 scris de Bogdan Aron in Comunicate de presa, Noutati

Indiferent daca sunt bogati sau saraci, aproape 90% dintre internautii romani intra zilnic online, majoritatea de pe computer de tip desktop si fac acest lucru acasa sau de la serviciu, potrivit valului de iarna al Studiului Demografic trafic.ro, care a colectat date in perioada 15 noiembrie – 15 decembrie.

Cei mai multi dintre internautii romani care navigheaza pe internet nu au venituri (19,10%) si numai 3,5% au venituri care depasesc 7.000 RON. Internautii care castiga bani au in principal venituri de 1.000-1.500 lei (15,65%), 500-800 RON (12,57%) sau sub 500 RON (11,22%). Venituri intre 1.501-2.000 RON au 11,01% dintre respondenti, in timp ce 10,13% iau 801-1.000 RON.

In ceea ce priveste veniturile pe familie, majoritatea (16,69%) totalizeaza 2.001-3.000 RON, 14,4% castiga impreuna cu familia intre 1.501 si 2.000 RON si 12,46% au impreuna doar 1.001-1.500 Ron. Venituri mai mici de 500 lei pe familie se inregistreaza in 8,62% din cazuri, in timp ce venituri de peste 10.000 lei apar in 4,14% din cazuri.

1. Internetul – oriunde, oricand si de pe orice

Doua treimi dintre internautii internautii romani (68,66%) folosesc desktopuri pentru a naviga pe internet, 48,21% acceseaza web-ul de pe laptopuri, in timp ce un numar mult mai mic foloseste pentru a intra online telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%). De asemenea, pentru a naviga online, majoritatea folosesc un calculator exclusiv (39,63%) sau il impart cu inca o persoana (36,76%), existand insa si cazuri in care un singur calculator este folosit si de mai multe alte persoane (circa 23% de alte doua). Cei mai multi (57%) nu folosesc date de logare pe calculator, in timp ce 43% intra pe calculator cu utilizator si parola.

Devenit parte integranta a vietii internautilor romani, internetul este folosit zilnic, in mod frecvent, de 87,11% dintre internauti, aproape 12% il folosesc de cateva ori pe saptamana, in timp ce un numar redus intra online doar o data pe saptamana sau mai rar.

Locul preferat de participantii la studiu pentru accesarea internetului este propria locuinta (90,72%) sau locul de munca (30,28%), din mers (8,18%) sau de la scoala/facultatea (6,45%), precum si din alte locuri cum ar fi de la prieteni, de la internet cafe-uri sau din alte parti.

Cand navigheaza online, aproape jumatate (44,25%) dintre internautii romani folosesc un singur browser pentru a accesa paginile web, in timp ce restul folosesc doua sau mai multe browsere.

2. Informatiile, socializarea si e-content-ul – la mare pret online

Potrivit studiului, internautii romani au intrat online pentru informatii (89,72%), comunicare / socializare (58,27%) sau incarcat/descarcat fisiere (39,29%). De asemenea, pe internet, se citesc bloguri sau forumuri (36,15%), se urmaresc clipuri si filmulete online (35,35%) sau se joaaca jocuri online (25,18%), se cauta informatii financiare sau de afaceri (22,32%), se vizioneaza programe TV online (16,19%) sau se deruleaza alte tipuri de activitati (2,59%).

Astfel, cele mai vizitate categoriile de site-uri sunt ziarele si revistele online (63,93%), comunitatile online (Hi5, LinkedIn sau Facebook – 49,92%) si site-urile cu locuri de munca (36,53%). Pe locurile urmatoare in preferintele internautilor se afla site-urile auto (23,80%), cele de Internet banking (23,63%), comert electronic (25,41%), turism (19,76%), cele cu profil imobiliar (11,93%) si site-uri pentru adulti (11,69%), precum si alte tipuri de site-uri.

In ceea ce priveste cele mai cautate informatii online, pe primul loc se afla cele referitoare la medicina, sanatate si alimentatie (50,12%), evenimente/ stiri despre Romania (43,77%), computere, software, IT & Internet (40,31%), dar si acelea vizand familia si viata de cuplu (39,41%), stiinta si tehnica (35,39%), turismul, calatoriile si vacantele (34,92%), copiii si educatia lor (32,80%) sau datele referitoare la bucatarie / retete culinare (32,22%).

De asemenea, tot online, utilizatorii romani de internet se informeaza si despre: evenimente culturale, muzica, teatru sau cinema; teste, jocuri, cuvinte incrucisate; moda, cosmetica, frumusete si intretinere; problemele sociale; economie, finante, banci, curs valutar sau bursa; natura si mediu; psihologie, paranormal, astrologie si religie; auto moto; monden; programe si recomandari TV; concursuri; evenimente sportive; sfaturi / idei pentru casa si gradina; mica publicitate/ anunturi; politica; publicitate/reclame.

3. Media

In timpul liber, participantii la studiu navigheaza pe internet (68,68%), se uita la televizor (65,01%) sau isi petrec timpul impreuna cu familia (64,85%). Pe langa acestea, ei ies cu prietenii (43,92%), citesc carti (38,49%), asculta muzica (35,93%), se joaca pe calculator (31,93%) sau merg la cumparaturi (31,14%). Activitati precum mersul la cinema, teatru sau concerte (17,79%), lectura ziarelor si revistelor (17,71%), practicatul unor sporturi (15,61%), iesirile in cluburi, baruri si discoteci (13,22%), ascultatul radioului (9,63%) sau altele (3,12%) sunt mai putin populare

Cand e vorba de consumul de emisiuni TV, favorite sunt stirile (72,54%), apoi filmele (71,14%), emisiunile de divertisment (48,20), talkshow-urile ( 37,02), emisiunile culturale si educative (31.82%), meciurile si emisiunile sportive (29,10) si alte programe (1,41). Cu toate acestea, 5,99% dintre respondentii la studiu au spus ca nu s-au mai uitat la TV in decursul lunii de derulare a studiului.

Profilul utilizatorului roman de internet – decembrie 2010 (PDF)

Comunicatul de presa poate fi citit in totalitate aici.

Sus

3 comentarii despre 'Bogati sau saraci, aproape toti internautii romani intra zilnic online':

  1. Alter Ego Blog
    26 Ianuarie 2011 @ 1:02 pm

    Sunt cateva discrepante pe care eu nu le inteleg dar tind sa cred ca romanii nu sunt 100% sinceri… viseaza o alta conditie sociala decat au…

  2. Urmeaza paginile web create pentru conversii
    26 Ianuarie 2011 @ 9:10 pm

    [...] este chiar cel mai inalt, majoritatea fiind atrasi doar de social media, dupa cum arata si ultimele statistici date de trafic.ro , am decis ca pe acest blog sa incepem o campanie de educare a clientilor care au hotarat sa faca o [...]

  3. traduceri autorizate
    13 Februarie 2011 @ 4:48 pm

    Intr-adevar acestea sunt vitale…

Adauga comentariu despre
Bogati sau saraci, aproape toti internautii romani intra zilnic online

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>