Trafic.ro: Site-urile de eCommerce în creştere în trafic

14

Octombrie 2010 scris de Bogdan Aron in Comunicate de presa

Conform trafic.ro, 5% dintre site-urile înscrise până în luna septembrie 2010, sunt destinate activităţii de comerţ electronic.
“Raportând la situaţia curentă a internetului românesc contorizat de noi, în 2009 magazinele online au totalizat 6% din numărul site-urilor înscrise în trafic.ro. Conform ratei de creştere a traficului şi a interesului faţă de magazinele online mai ales în perioada de dinaintea sărbătorilor, ne aşteptăm la o creştere mai mare a procentajului faţă de anul trecut.” a declarat Ionuţ Tudor, Project Manager trafic.ro (vezi Fig. A). Cea mai mare creştere a numărului de magazine online înscrise în trafic.ro s-a înregistrat în 2008, urmată de o stagnare în 2009, pe fundalul declinului economic. De la 373 de magazine online înscrise în 2005, la 746 în 2006, 1359 în 2007 la 2189 în septembrie 2010.

Statistici iulie, august, septembrie

Interesul faţă de eCommerce a crescut în mod constant în ultimii 3 ani. Acest lucru este dovedit de creşterea continuă a numărului de afişări, dar şi a numărului de vizitatori.

Astfel, numărul afişărilor în categoria Comerţ Electronic a crescut de la 161.930.846 de afişări în iulie 2010, la 181.149.146 în august, culminând în septembrie cu 225.763.370 de afişări. Interesul faţă de magazinele online a crescut comparativ cu anul trecut: de exemplu în septembrie 2009 numărul afişărilor ajungea la 166.906.605, ce reprezintă o valoare minima raportată la ultimele 3 luni din 2010. Numărul vizitatorilor în septembrie 2010 a crescut de asemenea cu aproape 2 milioane comparativ cu luna precendentă.

Fig. A - Evoluție lunară NET Index în categoria Comerţ electronic

NET Index Comerţ Electronic

“S-a dovedit că există o legătură între evenimentele din offline şi vânzările magazinelor online. Prin intermediul NET Index poţi corela impactul pe care îl au factorii determinaţi de evenimentele sociale importante precum sărbatorile, începerea şcolii sau începutul sezonului de cumpărături de iarna asupra conversiilor magazinului tău.” a declarat Bogdan Aron, Marketing Manager, trafic.ro. “Clientul din eCommerce a fost prima dată client în offline, de aceea de multe ori se aplică aceleaşi reguli ale consumatorului. De exemplu, putem observa că în NET Index categoria eCommerce a crescut simţitor în septembrie, exact în perioada începerii programului şcolar şi a necesitaţii achiziţiilor aferente. Acestea au determinat creşterea NET Indexului” a mai adaugat Bogdan Aron.

Sezoane de cumpărături

În ceea ce priveşte sezonalitatea magazinelor online, perioada cea mai activa din perspectiva numărului de vizitatori este iarna, îndeosebi lunile noiembrie şi decembrie. Recordul de vizitatori, însă, a fost atins în ianuarie, anul curent: 15.985.034 de vizitatori (5.520.767 vizitatori absolut unici) pe categoria de Comerţ Electronic. Cea mai puţin activă perioadă este cea a verii, luna iulie a anului acesta aducând numai 11.216.639 de vizitatori pe site-urile magazinelor online. De asemenea, din 2001 până în 2010, se constată o scădere bruscă în luna februarie, urmată de o creştere în luna martie: 15.114.866 de vizitatori în 2010.

Refereri

Vizitatorii au ajuns pe paginile magazinelor online atât în 2009 cât şi în 2010 în principal din clickuri pe okazii.automarket.ro, price.ro şi google ads. Ca vizite, un referer important pe lângă cele enumerate îl reprezintă forumurile şi motoarele de căutare pentru cumpărături.(vezi fig. B)

Fig. B - Procentajul principalilor refereri ce au adus vizite pe categoria Comerţ Electronic

Social media, un domeniu în care din ce în ce mai multe magazine online işi fac simţită prezenţa încă reprezintă o sursă mică de refereri. Numărul cel mai mare de vizite provine din Facebook, reprezentând 0,4% din media vizitelor pe 2010 în categoria Comerţ Electronic. Din totalitatea refererilor social media, Facebook contorizează peste 60% din numărul de vizite (vezi fig. C).

Fig. C – Principalii refereri din social media

Profilul utilizatorului de eCommerce

Conform ultimelor Studii Demografice trafic.ro, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de 36 % către comerţul electronic. În ceea ce priveşte ponderile celor două sexe, barbaţii sunt mai interesaţi de magazinele online decât femeile: 44% dintre barbaţi vizitează site-uri de eCommerce, comparativ cu un procentaj de 30% dintre femei, care accesează de obicei şi alte tipuri de site-uri.

trafic.ro este primul serviciu de monitorizare şi analiză în timp real a audienţei web din Romania şi permite compararea performanţei site-urilor din online-ul românesc.

Sus

1 comentariu despre 'Trafic.ro: Site-urile de eCommerce în creştere în trafic':

  1. 2010 – un an bun pentru trafic.ro | Blog trafic.ro
    22 Decembrie 2010 @ 3:31 pm

    [...] comert electronic: 1, 2, [...]

Adauga comentariu despre
Trafic.ro: Site-urile de eCommerce în creştere în trafic

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>