Continutul – regele uitat, dar nedetronat al Internetului

26

August 2010 scris de C.S in Guest Post

Astazi se vorbeste foarte mult de social media, de Twitter, Facebook sau hi5. Web 2.0 incepe sa dea primele roade in ceea ce priveste interactivitatea din mediul online.

Continutul a fost “regele” fisierelor html in ultimii ani, iar noul rege – utilizatorul – nu face decat sa dea nastere acum continutului, ce ramane elementul de baza al internetului. Blogul personal, contul de Twitter, Facebook, Youtube, Trilulilu sau Toti Pentru Unu – toate sunt doar canale ce prezinta continutul in noua forma a internetului 2.0. Pe fondul acestui fenomen, ziarele online au o audienta erodata puternic, printul se reorienteaza catre mediul online, iar blogurile colective isi propun in mod declarat sa atinga succesul marilor publicatii.

De ce sa generam continut?

Iata o serie de statistici de la inceputul lunii august 2010:

Primele 10 site-uri in categoria Bloguri monitorizate de trafic.ro reusesc sa atraga lunar 1.42 milioane de vizitatori. Principala observatie este ca un utilizator urmareste adesea mai multe bloguri, caz in care cifra de mai sus scade simtitor. Totusi, iata un rezultat impresionant obtinut de instrumente axate pe a genera continut.

1.42 milioane de vizitatori unici lunar reprezinta aprox. 29% din vizitatorii Hi5.com Romania, trafic ce poate fi obtinut prin intermediul acestui tip de publishing online, adica prin generarea de continut pe bloguri.

Social sau nu, continutul paginilor de internet, fie ele hi5.com sau facebook.com reprezinta regele nedetronat al internetului.

Managementul continutului site-urilor in Romania

In concluzie, continutul este un element-cheie pe care nu ar trebui sa-l omitem, indiferent de tipul proiectelor web dezvoltate.

Din pacate, din acest punct de vedere situatia reala este una precara pentru cele mai multe dintre site-urile din Romania. In termeni de continut domina fie politica lui “copy/paste”, fie politica preluarilor de pe alte site-uri, cu citarea sursei. Acest fapt genereaza la randu-i o adevarata confuzie printre specialistii in optimizare (SEO), marketing online, project management si proprietarii de proiecte web.

Un proiect web nu poate fi evaluat in mod real fara a include administrarea / generarea de continut.

Confuzia rezulta din trecerea, in strategiile de marketing online, de la web-design si SEO direct la social media marketing, fara a se lua in calcul un minimum de continut generat pentru site-ul respectiv. Prezenta unui site in social media poate deveni chiar ridicola, daca nu doar inutila daca nu exista o baza de continut interesant pentru utilizatorii care ajung pe site-ul respectiv de pe Facebook sau Twitter.

Generare de continut vs realizarea unui site

Costurile publicarii de continut – text, video sau audio – in mediul online sunt infime, toata lumea este de acord asupra acestui subiect. In anumite cazuri, publishing-ulsi distributia in mediul online pot fi generatoare de cost, insa unul direct proportional cu veniturile aduse de traficul obtinut astfel.

Comparativ cu distributia sa, generarea de continut pe internet poate parea cu adevarat o povara. Si in acest caz, situatia reala este, de fapt, alta: site-ul costa mai mult, iar continutul nu costa sau, eventual, cade in responsabilitatea secretarei sau a programatorului. O analiza succinta a catorva site-uri de stiri va demonstra ca cms-urile sunt mai ieftine decat continutul pe care il gestioneaza.

Echipa Webwriters.eu

.........
Tag-uri » »  »  »  »  »  »  » 

Sus

Adauga comentariu despre
Continutul – regele uitat, dar nedetronat al Internetului

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>