Analiza saptamanii 18-24 ianuarie 2010 pe internetul romanesc

29

Ianuarie 2010 scris de Daniel Buca in Comunitate, Guest Post, Media, Raport Saptamanal

General

  • 10.480.988 de absolut unici pe toate site-urile monitorizate
  • 106.120.203 de vizite
  • 557.472.552 de afisari

Cei mai multi vizitatori s-au inregistrat in intervalul orar 14 – 15 si in intervalul orar 18 – 20; cele mai multe afisari s-au inregistrat in intervalul orar 19 – 20 .

Cel mai bun raport afisari / vizitator s-a inregistrat in intervalul orar 21 – 23 si la ora 2 (AM) cu un maxim de 8,32 afisari / vizitator la in cursul orei 23.

Observatia saptamanii

Un vizitator absolut unic pe toate site-urile monitorizate a pretrecut, in medie, 48 de minute pe aceste site-uri, a facut in medie 10 vizite si 53 de afisari; fiecare vizita a durat in medie aproximativ 5 minute.

Top cresteri / scaderi

Cresteri

Asa cum se intampla de fiecare data cand ninge/ploua creste interesul romanilor pentru site-urile cu informatii meteo.
Astfel avem urmatoarele cresteri saptamana aceasta: 43.218 de unici (104%) pentru meteoromania.ro, 40.926 de unici (67%) pentru meteo.ro, 31.154 de unici (65%) pentru vremea.com si 20.142 de unici (62%) pentru vremea-meteo.com .

Cupa liceelor creste in continuare ( cupaliceelor.gsp.ro ) castigand in aceasta saptamana inca 44.626 de unici (106%).

Observam un interes in crestere si pentru curele de slabire, astfel infoslabire.ro castiga 13.500 de unici, inregistrand o crestere de 224%.

Pe segmentul de presa online avem cresteri pentru cancan.ro care castiga 96.376 de unici (15%), jurnalul.ro castiga 28.735 unici (8%) si proiectul video Antena3 – videonews.ro – castiga 26.015 de unici (21%)

Portal.edu.ro continua cresterea, saptamana aceasta creste cu 64.613 de unici, adica o crestere de 52% .

Scaderi

Blogul bebelusei pierde saptamana trecuta 28.591 de unici (-85%).

Ziare.com pierde 49.007 de unici (-9%) in aceasta perioada, iar Ziua.net pierde 18.512 de unici (-11%).

Dupa o crestere spectaculoasa de 22,94% in saptamana 28.12 – 3.01 si apoi 64,32% in saptamana 4.01 – 10.01 Librarie.net scade acum 2 saptamani consecutiv, -18,11% in saptamana 11.01 – 17.01 si -50,31% in saptamana 18.01 – 24.01 inregistrand in ultima saptamana doar 60.612 de unici.

Eurocor.ro pierde si el in aceasta saptamana 37.086 de unici (-26%).

Activitate pe categorii

Vizite pe categorii

Topul categoriilor in functie de vizitele obtinute este:

  1. Stiri/Massmedia – 15.469.907 de vizite (+4,64%)
  2. Divertisment – 11.843.928 de vizite (+5,1%)
  3. Educatie/Invatamant – 8.268.347 de  vizite (+0,85%)
  4. Comert electronic – 6.295.116 de vizite (+0,78%)
  5. Cautare/Portal – 5,528,863 de vizite (+3%)

Cele mai mari cresteri le-au inregistrat: Institutii publice + 17,47%, Sport + 6,52%, Turism + 6,38%, Divertisment + 5,1% si Stiri/Massmedia + 4,64% .

Scaderile acestei saptamani au fost inregistrate pe Pagini personale -7,33%, Sanatate -2,26% si Afaceri/Comert -1,18%.

Afisari pe categorii

Topul categoriilor in functie de afisarile generate este:

  1. Divertisment - 69.866.283 de afisari (+5,01%)
  2. Auto/Moto – 64.872.495 de afisari (+2,23%)
  3. Stiri/Massmedia – 53.115.658 de afisari (+2,44%)
  4. Comert electronic – 51.407.639 de afisari (+0,65%)
  5. Educatie/Invatamant – 34.659.908 de afisari (-1,24%)

Cresteri s-au inregistrat pe: Institutii publice + 16,37%, Turism + 6,16%, Servicii web + 5,6%, Diverse + 5,19% si Divertisment + 5,01%.

Scaderile au inregistrat doar categoriile: Pagini personale -7,99%, Sanatate -2,2%, Educatie/Invatamant -1,24% si Calculatoare/Internet -0,24%.

In primul grafic (A) se poate vedea evolutia vizitatorilor pe o selectie de categorii, pe orele zilei.

In al doilea grafic (B) se poate vedea evolutia afisarilor pe aceesi selectie de categorii, pe orele zilei.

Timp petrecut pe o categorie

Cele mai interesante categorii genereaza cele mai lungi vizite.

Astfel avem in aceasta saptamana Institutii publice (vedeta saptamanii) unde durata medie a unei vizite este putin peste 9 minute (558 secunde).

Tot peste 9 minute inregistreaza si categoria Prieteni/Matrimoniale (cu 547 secunde / vizita).

O vizita pe Auto/Moto dureaza in medie 531 secunde (aproape 9 minute), o vizita pe Divertisment 413 secunde (aproape 7 minute) si o vizita pe Comert electronic 325 secunde (cam 5 minute si jumatate).

Cel mai slab rezultat, din punctul de vedere al duratei vizitei, este obtinut de categoria Bloguri cu o durata medie a vizitei de 135 secunde (putin peste 2 minute).

Activitate categorii pe orele zilei

Desi audienta site-urilor monitorizate este in general proportional impartita pe categorii (varfurile de trafic se inregistreaza la un moment pe toate tipurile de site-uri) exista totusi categorii care ies din acest tipar.

Vom analiza acest aspect in functie atat de vizitatori cat si afisarile generate de acestia.

a) Vizitatori

In intervalul orar 08 – 14 site-urile din categoria Stiri/Massmedia sunt pe primul loc, la mare distanta de “concurenta”.

In intervalul orar 16 – 21 sunt doua categorii care cresc, atingand un moment de maxim la ora 19 si apoi isi revin la valorile initiale. Acestea sunt Educatie/Invatamant si Divertisment. Ambele urmeaza in acest interval acelasi tipar de crestere si apoi scadere.

Momentul de maxim interes pentru Comert electronic este inregistrat la ora 20 iar Afaceri/Comert la ora 11.

b) Afisari

Din punctul de vedere al afisarilor lucrurile stau un pic diferit.

Categoria Divertisment domina intervalul orar 13 – 21 cu un maxim inregistrat la ora 19.

De la 5 dimineata pana la ora 11 cea mai atractiva categorie este Stiri/Massmedia .


Momentul de maxim pentru
Comert electronic este si in acest caz la ora 20 si pentru Afaceri/Comert la ora 11.

Categoria Auto/Moto inregistreaza un maxim tot la ora 20 si, in general urmeaza acela tipar de crestere/scadere ca si categoria Divertisment exceptand intervalul orar 12 – 22 cand nu reuseste sa sustina acelasi ritm de crestere.

Trenduri in cautari

Se vede ca a crescut interesul pentru examenul de bacalaureat, cautarile legate de acest subiect au crescut cu 4.388% in saptamana anterioara.

Cautarile legate de clanul Corduneanu au fost saptamana trecuta in crestere cu 1.160% .

Un fapt interesant este cresterea interesului romanilor pentru ezoteric, crestere normala de altfel cand vezi oameni din fruntea statului interesati de acest subiect. Cautarile despre acest subiect au crescut cu aproximativ 2.403%. Cateva dintre aceste cautari sunt “lidia fecioru”, “flacara violet”, “alexandra mosneaga”.

Analiza saptamanii a fost realizata de Daniel Buca.

FEEDBACK: Spune-ne ce subiecte vrei sa mai fie tratate in raportul saptamanal.

Sus

3 comentarii despre 'Analiza saptamanii 18-24 ianuarie 2010 pe internetul romanesc':

  1. Internetul made .ro si principiul lui Pareto | Cine Sunt ?
    1 Februarie 2010 @ 4:37 pm

    [...] Conform statisticilor din Trafic.ro, 462 siteuri adica 1% dintre cele 46.261 de site-uri active inregistrate in trafic.ro afiseaza 397,508,932 de pagini adica 70% din paginile afisate in ultimele 7 zile 567.336.623. [...]

  2. Eugen
    2 Februarie 2010 @ 9:39 am

    Ar fi foarte interesant si util de aflat cati din cei 10.480.988 de absolut unici sunt utilizatori din Romania? Multumesc!

  3. Analiza saptamanii 25-31 ianuarie 2010 pe internetul romanesc | trafic blog
    5 Februarie 2010 @ 9:59 am

    [...] Analiza saptamanii 18-24 ianuarie 2010 pe internetul romanesc [...]

Adauga comentariu despre
Analiza saptamanii 18-24 ianuarie 2010 pe internetul romanesc

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>