Analiza saptamanii 14-20 decembrie pe internetul romanesc

23

Decembrie 2009 scris de Daniel Buca in Comunitate, Guest Post, Raport Saptamanal

General

  • 88.977.095 de vizite, in scadere cu 7,12% fata de saptamana anterioara
  • 465.640.504 de afisari, in scadere cu 5,12% fata de saptamana anterioara

Cei mai multi vizitatori s-au inregistrat intre orele 10 – 15 si 18 -20. Cele mai multe afisari s-au inregistrat in intervalul orar 12 – 21 cu un maxim in intervalul 18 – 20.

Cel mai bun raport afisari pe vizitator s-a inregistrat in intervalul orar 21 – 23.

Putem observa astfel ca spiritul Sarbatorilor a modificat comportamentul utilizatorilor si in ce priveste intervalele orare in care sunt activi pe internet.

Observatia saptamanii

Asa cum estimam in analizele anterioare, interesul pentru site-urile de stiri a scazut drastic, acestea avand pierderi semnificative de trafic. Trebuie inteles ca aceste scaderi de trafic nu sunt in intregime reale, ci sunt reveniri la valorile normale ale unor astfel de site-uri, dupa perioada alegerilor.

Interesant ar fi de vazut ce strategii vor adopta aceste site-uri dupa Sarbatori.

Interesanta, dar predictibila, este si cresterea interesului pentru site-urile de meteo.

Top cresteri / scaderi

Cresteri

Pe fondul ninsorii de saptamana trecuta, traficul site-urilor meteo a crescut semnificativ.

Astfel www.meteoromania.ro creste cu 149% (57.530 de unici), www.meteo.ro creste cu 90% (56.190 de unici), www.vremea.com creste cu 57% (28.402 de unici) si www.vremea-meteo.com creste cu 49% (18.374 de unici).

Tot pe fondul schimbarilor de vreme dar si datorita inceperii concediilor a crescut traficul site-urilor ce ofera informatii despre transportul national. Astfel au crescut www.infofer.ro cu 86% (79.054 de unici), www.mersultrenurilor.ro cu 59% (43.476 de unici), www.autogari.ro cu 49% (22.172 de unici) si www.cnadnr.ro cu 869% (22.742 de unici).

Nu in ultimul rand, trebuie remarcat si interesul in crestere pentru zona de felicitari, doar mai sunt cateva zile pana la Craciun. Astfel avem o crestere de 10% la www.kappa.ro (49.931 de unici) si o crestere de 11% la www.ele.ro (29.978 de unici).

Scaderi

La capitolul scaderi avem mult mai multe date de analizat deoarece s-au inregistrat scaderi pe aproape toate domeniile.

Interesul pentru scoala a scazut drastic, aproape toate site-urile de profil inregistrand scaderi. Astfel avem www.referat.ro cu -52% (-179.532 de unici), www.e-referate.ro cu -56% (-97.663 de unici), www.didactic.ro cu -53% (-82.657 de unici) sau www.calificativ.ro cu -34% (-61.796 de unici). Marea majoritate a site-urilor de profil au inregistrat scaderi de trafic intre 20% si 55%.

Site-urile de stiri au scazut si ele foarte mult. Inregistram astfel scaderi la www.hotnews.ro de -27% (-178.717 de unici), la www.antena3.ro de -31% (-174.301 de unici), la www.ziare.com de -21% (-111.128 de unici) si la www.ziua.net de -21% (-42.338 de unici).

Cele mai vizitate categorii

Singura categorie care a crescut, atat ca afisari cat si ca vizite, este categoria Divertisment pastrandu-si pozitia 2 la vizite si pozitia 1 la afisari.

Categoria Stiri/Massmedia este in scadere si la vizite, si la afisari, dar isi pastreaza pozitia 1 la vizite (la afisari scade o pozitie ajungand pe locul 3)

Au mai scazut ca vizite Afaceri/Comert, Educatie/Invatamant sau Sport iar Comert electronic, Cautare/Portal si Auto/Moto si-au pastrat traficul din saptamana anterioara.

In perioada analizata, cel mai bun raport afisari / vizite din Top10 categorii l-a inregistrat Auto/Moto.

Trenduri in cautari

Schimbarile meteorologice au marcat aceasta saptamana si la capitolul cautari.

Expresii legate de acest aspect au inregistrat o crestere medie de aproximativ 3.300%. O parte din expresiile folosite au fost “starea drumurilor”, “info trafic”, “prognoza meteo”, “drumuri nationale”, “avertizare meteo”, “lanturi de zapada”, “cauciucuri de iarna” sau “webcam bucuresti”.

Am observat si un interes in crestere pentru Europa League, cautarile legate de acest subiect au inregistrat o crestere medie de aproximativ 3.000%. O parte din expresiile folosite au fost “clasamente europa league” sau “grupele europa league” .

Si saniutele pentru copii au fost de mare interes, cautarile legate de acest subiect au inregistrat o crestere medie de aproximativ 2.400%. S-au folosit expresii decautare de genul “saniute pentru copii”, “saniute” sau “saniute copii”.

Analiza saptamanii a fost realizata de Daniel Buca.

Aboneaza-te gratuit la blogul trafic.ro

Sus

Adauga comentariu despre
Analiza saptamanii 14-20 decembrie pe internetul romanesc

»
»
»

Tag-uri: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>